اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معدل بازسازی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیش از 95 درصد است

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه، معدل بازسازی در استان را پس از دو سال از وقوع زلزله 7.3 ریشتری بیش از 95 درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر در واحدهای شهری به دلیل تورم و ساخت منازل در چند طبقه، روند بازسازی به طول انجامیده است.

معدل بازسازی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیش از 95 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیل بالایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، دومین سالگرد زلزله 21 آبان‌ماه سال  96 را فرصتی مغتنمی دانست تا اقدامات و همت مردم را در راستای حیات دوباره برای احیای محل زندگی خود، تبریک بگوید.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در توضیح مطالب مطرح شده در فضای مجازی که بحث خدمات و مشکلات را در مناطق زلزله‌زده استان در تقابل یکدیگر قرار می‌دهند، افزود: پس از تحمل مشکلات و گرفتاری‌های فراوان، خدمات ارزنده‌ای در استان شکل گرفته، البته خدمات به این معنا نیست که مشکلی نیست یا مشکلی باقی‌نمانده است و مشکلات نیز به این معنای نیستند که خدماتی انجام نشده است.

وی با اشاره به خسارت‌های زلزله 7.3 ریشتری سال 96 استان کرمانشاه، گفت: این زلزله مخرب به 130 هزار واحد مسکونی، خدماتی صنفی در استان خسارت از نوع تخریبی یا تعمیری وارد کرد.

بالایی معدل بازسازی در استان کرمانشاه پس از دو سال از وقوع این زلزله را بیش از 95 درصد اعلام کرد وگفت: تنها بازسازی 5 هزار 385 واحد از این تعداد باقی‌مانده است.

وی واحدهای تخریبی را در حدود 40 هزار 162 واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد کار بازسازی 5 هزار و 356 واحد باقی‌مانده یعنی به نوعی در واحدهای تخریبی معدل بازسازی، 87 درصد است که بیشتر در واحدهای شهری به دلیل تورم و ساخت منازل در چند طبقه، روند بازسازی به طول انجامیده است.

این مسؤول به پایان بازسازی و مرمت 67 هزار واحد تعمیری اشاره و بیان کرد: بازسازی 12 هزار و 952 واحد دامی، 9 هزار 614 واحد صنفی، 78 مدرسه با 415 کلاس درس و 13 هزار و 742 واحد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی به اتمام رسیده است.

بالایی در پایان، گفت: جمعا بازسازی 960 واحد از 27 هزار واحد مسکونی که در روستاهای مناطق زلزله‌زده استان وجود دارد، باقی‌مانده است که امیدواریم حداکثر تا پایان سال، اتمام بازسازی‌ها را اعلام کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول